מס"ב הוא מרכז סליקה בנקאי אשר מוחזק בבעלותם של הבנקים הגדולים בישראל.
מס"ב משמשת כמערכת להעברת כספית בצורה אלקטרונית ולביצוע שורה של פעולות שונות ובין היתר: תשלומי משכורות, החזרי מס, הרשאות לחיוב חשבון ועוד..
מס"ב מייעלת בצורה משמעותית את גביית הכספים בהוראת קבע מלקוחות ולכן, נחשבת כאמצעי הטומן בחובו שפע של יתרונות עבור בעלי עסקים וחברות מתחומים שונים.

האפשרויות לגבייה מלקוחות באמצעות מס"ב


מערכת מס"ב
מאפשרת ליצור קובץ גבייה מלקוחות ולגבות את התשלומים בצורה ממוחשבת – כאשר התשלומים מועברים ישירות לחשבונו של בעל העסק.
המערכת מאפשרת הנפקת דוחות בחתכים שונים, מה שמאפשר למשתמשי המערכת להיות תמיד עם היד על הדופק ולדעת היכן הם עומדים מבחינת הגבייה והתשלומים.
המערכת אף מאפשרת ביצוע של פעולות נוספות כמו: העברת הרשאות ואפשרות לבחור את התאריכים בהם תתבצע הגבייה.
מכיוון שגביית כספים היא אחת מהפעולות אשר נחשבות כפחות אהובות על בעלי העסקים, המערכת הזאת יכולה לחסוך מהם את מרבית ההתעסקויות סביב הנושא.

היתרונות והחסרונות
היתרון המרכזי של מס"ב טמון בעובדה שהוא מקצר תהליכי גבייה ומאפשר לבעל העסק שקיפות מלאה לגבי כל פעולות הגבייה שמתבצעות באמצעות המערכת.
מעבר לכך, הוא מונע את הצורך של התעסקות בהעברות פיזיות של ניירת.
יתרון נוסף טמון בעובדה שניתן לגבות באמצעות המערכת תשלומים על מוצרים ושירותים רבים ומגוונים כמו: דמי מנוי, דמי חבר, תרומות, מיסים ועוד..
החיסרון היחיד של מס"ב טמון בעובדה שהדרך גבייה היחידה שהמערכת מאפשרת היא באמצעות העברה בנקאית.
מהסיבות הללו, יותר ויותר בעלי חברות ועסקים אשר מבינים את היתרונות הרבים אשר טמונים במס"ב בוחרים לעבור ולעשות שימוש במערכת ועל ידי כך להוריד מעצמם התעסקויות רבות ומורכבות בתחום הגבייה.

מסב