מהם הקשיים בהם נתקלים עסקים הגובים מלקוחותיהם בהוראות קבע?
והפתרונות הכי טובים הקיימים כיום בשוק

הוראות קבע הן אמצעי תשלום נוח ויעיל הן לעסקים והן ללקוחות. הן מאפשרות ללקוחות לשלם תשלומים באופן קבוע ללא צורך בביצוע פעולות נוספות, ולחברות הן מבטיחות זרימת הכנסות קבועה והתעסקות מינימלית בהפעלה השוטפת. עם זאת, קיימים מספר קשיים שעסקים עשויים להיתקל בהם בעת שימוש בהוראות קבע.

קשיים נפוצים בגבייה:

  • החזרי חיוב: אחת הבעיות הנפוצות ביותר בהוראות קבע היא החזרי חיוב. החזרים עלולים לקרות מסיבות שונות, כגון היעדר כספים בחשבון (אכ"מ), ביטול הרשאה לחיוב החשבון, ביטול כרטיס אשראי או סגירת חשבון. כאשר הוראת קבע מוחזרת, העסק נאלץ לשאת בעלויות נוספות ולטפל בתהליך גבייה מחדש.
  • טעויות: טעויות הן עוד קושי נפוץ. טעויות עלולות להתרחש כתוצאה מהקלדה שגויה, חישוב לא נכון או תקלה במערכת. כאשר טעות מתרחשת, העסק עלול להפסיד הכנסות או להרגיז את הלקוח.
  • עדכון פרטים: לקוחות עשויים לשנות חשבון בנק או לקבל כרטיס אשראי חדש. כאשר פרטים אלה אינם מעודכנים, הוראות קבע עלולות להיכשל.
  • ביטולים: לקוחות רשאים לבטל הוראות קבע בכל עת. כאשר לקוח מבטל הוראת קבע, העסק עלול לאבד מקור הכנסה קבוע.

פתרונות אפשריים להקלה על גבייה בהוראת קבע

קיימים מספר פתרונות שיכולים לסייע לעסקים להתגבר על הקשיים בגבייה בהוראות קבע:

  • שימוש בשירותי גבייה חיצוניים: שקד מחשבים, הינה חברה המתמחה בגבייה בהוראות קבע המותאמים לצרכי העסק / הארגון שלך. שירותי גבייה מסייעים לעסקים לנהל את הוראות הקבע שלהם בצורה יעילה יותר. שירותים אלה כוללים:
    • טיפול בחלק הידני בתהליך, כולל העברת טופסי ההרשאה לכל הבנקים
    • ביצוע הגביה באמצעות מס"ב (מרכז סליקה בנקאי)
    • הפקת דוחות וקבצים, חשבוניות וקבלות כולל משלוח בדוא"ל למשלמים
    • ממשקים למערכות חיצוניות (הנהלת חשבוניות, ERP, CRM)
    • ניטור הוראות קבע וזיהוי החזרות
    • טיפול בהחזרות וגבייה מחדש של תשלומים
    • זיהוי טעויות ותיקונן
    • עדכון פרטים של לקוחות
  • שימוש בטכנולוגיות חדשות: קיימות טכנולוגיות חדשות שיכולות לסייע לעסקים להפחית את הסיכון להחזרות וטעויות. טכנולוגיות אלה כוללות:
    • אימות פרטי אמצעי התשלום
    • החתמה דיגיטלית מהנייד
    • פתרונות תשלום דיגיטליים
  • שיפור התקשורת עם הלקוחות: תקשורת טובה עם הלקוחות יכולה לסייע במניעת ביטולים של הוראות קבע. עסקים צריכים לוודא שהלקוחות שלהם מודעים לכל התנאים וההוראות הקשורות להוראות קבע, ושיש להם אפשרות לפנות בקלות לשירות לקוחות במקרה של בעיות.

הוראות קבע הן אמצעי תשלום נוח, יעיל ולא יקר אך הן אינן חסינות מפני קשיים. על ידי שימוש בפתרונות קיימים, העזר בחברות שירות מנוסות ומקצועיות שממוקדות בתחום זה ותוך כדי שיפור התקשורת עם הלקוחות, עסקים יכולים להפחית את הסיכונים ולהבטיח זרימה חלקה של הכנסות.

ליצירת קשר עם שקד, המומחים להוראות קבע>