עם השנים יותר ויותר ישראלים מעבירים את תשלומיהם השוטפים להוראות קבע בבנק ("הרשאה לחיוב חשבון") ולהוראות קבע בכרטיס אשראי, בזכות מספר יתרונות משמעותיים הכרוכים בכך. גם בעלי עסקים מגלים את יתרונותיה של הוראת הקבע בהשוואה לעסקת תשלומים בכרטיס אשראי, בין היתר בזכות העובדה שהיא אינה משפיעה על מסגרת האשראי של הלקוח. בשורות הבאות יובא מידע על חיוב תשלומים בהוראות קבע, הן בבנק והן בכרטיס אשראי.

כמה מילים על הוראת קבע

כדי להבין את היתרונות של תשלומים ללא תפיסת מסגרת, יש להזכיר כי הוראת קבע היא שיטת תשלום בה המוסד הגובה (חברה, עוסק מורשה, עמותה, ארגון, בי"ס) מחייב את חשבון הבנק או את כרטיס האשראי של הלקוח, בהתאם למוסכם ביניהם. מרבית הישראלים נוקטים בשיטה הזו לתשלום חשבונותיהם השוטפים בתחומי החשמל, הרפואה, הגז, הביטוח, התקשורת, שכ"ל, תרומות, דמי חבר לאגודות ולארגונים, מנויים לעיתונים, למועדונים וכדומה.

הסיבה להעדפה זו נובעת תחילה מהנוחות של השיטה, המאפשרת להעביר תשלומים בזמנים קבועים ובצורה פשוטה ומהירה. הדבר מקנה ללקוח שליטה טובה על הוצאותיו, ולמוסד המקבל ביטחון בהעברת הסכומים במלואם ובזמן. אכן, זהו פתרון נוח ופשוט החוסך ללקוח התעסקות עם תשלומים דרך מוקדי שירות, אפליקציות ואתרים, מקנה שליטה על מועדי תשלומים נוחים בהתאם להעדפותיו, ללא בעיות כמו איחורים וריביות פיגורים הנובעת מאי תשלום במועד וגם ללא עמלות.

בעוד שעסקאות תשלומים באשראי תופסות את המסגרת של הלקוח ומגבילות אותו, הוראות קבע מאפשרות לבצע תשלומים ללא תפיסת מסגרת, שנותרת פנויה לצרכים אחרים. למשל, אם מחייבים לקוח בעסקת תשלומים של 10 תשלומים בני 200 ₪, הרי שמסגרת האשראי שלו נתפסת ב- 2,000 ₪. מאידך, בהוראת קבע התשלומים החודשיים יורדים בקביעות, ללא תפיסה של המסגרת.

יתרונות עבור המוסד המקבל (המוטב)

אם כן, הוראת קבע בלי תפיסת מסגרת אשראי מעניקה יתרונות חשובים גם למוסד המקבל. למעשה, בעסקה הזו הלקוח מאשר לחייב אותו בעבור דרישות תשלום במועדים ידועים, ולבצע את ההעברה. מבחינת המוטב, נחסך זמן יקר על מעקב אחר ביצוע תשלומים, שכן החיוב נעשה באופן אוטומטי. כמו כן, הוא "בא לקראת" הלקוח ומאפשר לו ליהנות מהנוחות והיתרונות של אי תפיסת המסגרת, מהשקט התעשייתי, ממניעת איחורים ופיגורים ומאי נעימויות הכרוכות באי תשלום במועדו.

מלבד האמור לעיל, לגבייה בהוראת קבע יש עוד מספר יתרונות עבור המוטב. לדוגמא, ניתן להפיק דוחות ושאילתות המספקים תמונה מדויקת ומלאה של מצב התשלומים של כל הלקוחות
ובכל נקודת זמן. כמו כן, נתוני הגבייה מחושבים אוטומטית, עם הצמדות למדד למט"ח, דבר החוסך זמן עבודה והתעסקות בהנהלת החשבונות. במקביל ניתן להפיק קובץ יומן תנועות לקליטה אוטומטית בהנהלת חשבונות ולחסוך זמן עבודה וכן להמנע מטעויות הקלדה שקורות בקליטה ידנית. עוד יתרון חשוב הוא כמובן העברת השליטה לידיים של המוטב, שכן החיוב של חשבון הלקוח נעשה ביוזמתו, ללא צורך לרוץ אחרי לקוחות שמתמהמהים מסיבה זו או אחרת.
מעבר לכך, זהו כלי יעיל מאוד לגבייה של דמי שירות/מנוי שנתיים, שכן רק נדרשת חתימה חד פעמית (עם אפשרות לחתימה דיגיטלית בסלולר) לתקופה בלתי מוגבלת. אפשרות זאת מונעת בעיה מוכרת של נשירת לקוחות בעת חידוש מינויים שקיימת בצורות גבייה אחרות. ולבסוף, מדובר גם בכלי שיווק מצוין, שכן מכירות בשטח נסגרות באופן מהיר תוך חתימה על טופס אחד בלבד.

כיצד מקימים הוראת קבע בבנק

על מנת ליהנות מהיתרונות של גבייה בהוראות קבע מבצעים תהליך חד פעמי קצר ופשוט. תחילה, יש לפנות אל הבנק כדי לקבל "קוד מוסד", תוך צירוף דוגמת טופס בקשה להקמת הרשאה לחיוב חשבון. אנו בחברת שקד נכין עבורכם את טופס ההרשאה ונפנה בשמכם למס״ב (מרכז סליקה בנקאי) לפתיחת מוסד חדש – שירותים אותם אנו מספקים ללא עלות.
וזהו, עכשיו רק נשאר לקבל הדרכה אישית מנציג של שקד לתיאום נהלי עבודה פשוטים ויעילים ואפשר לצאת לדרך בתמיכה ובלווי צמוד של שקד.

חברתנו מספקת כבר שנים רבות שירותים מקיפים בתחום הגבייה בכלל, ובהוראות הקבע בפרט. אנו מכינים עבור לקוחותינו את כלל הטפסים הנדרשים להחתמת לקוחות על הוראות קבע, ומטפלים בהעברתם של הטפסים החתומים לבנק ע"י שליחים שלנו שמוסרים את הטפסים ביד לכל הבנקים (לאחר שתקינות פרטי החשבון נבדקה). אחרי הקמת ההרשאה, הגבייה מבוצעת על ידי קובץ נתונים שאנו משדרים למס"ב, כאשר ביום הגבייה חשבון העסק מזוכה וחשבונות הבנק של הלקוחות מחויבים. בתוך כך, ביום הגבייה מקבל הלקוח דוחות וקבצים מפורטים מאיתנו, הכוללים גם פרטים לגבי מצב החשבון העדכני של כל לקוח, תזרים תשלומים עתידי, דוחות סטטיסטיים וכן שירותים משלימים הכוללים חתימה דיגיטלית על טופס ההרשאה, הפקת חשבוניות כולל משלוח במייל למשלמים, מימשקים להנהלת חשבונות ולמערכות ניהול חיצוניות.

לפרטים נוספים וחיוב בהוראת קבע

חברתנו היא המפעילה המורשית הראשונה של מס"ב, החל מהיום בו הוקם מרכז הסליקה הבנקאי בשנת 1984. אנו גאים להוביל את תחום הגבייה בהוראות קבע בבנק ובאשראי מזה ארבעה עשורים, ולשרת למעלה מאלף שש מאות לקוחות מכלל מגזרי המשק.
לפרטים נוספים על שירותי חברתנו, הנכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 03-6877444
או בווטסאפ 054-4214390 או בדוא"ל – mail@shaked.co.il.