איך לבחור חברת סליקה? השוואת שירותי סליקה ויתרונות

בישראל פועלות חברות סליקה לעסקים הנבדלות זו מזו במספר היבטים, כגון גובה העמלות, סל השירותים המוצע, טיב הליווי שניתן ללקוח ועוד. אז איך בוחרים חברה הנותנת את המענה הטוב ביותר לעסק שלכם? בשורות הבאות יובאו מידע והמלצות בנושא.

 

מענה לצרכים האמיתיים של העסק

תחת הכותרת שרותי סליקה קיימות לא מעט אפשרויות המתאימות לצרכיהם של עסקים מכל קנה מידה, ובכל אופי של פעילות ושגרת חיובים. לכן, בראש ובראשונה יש לבחור חברה המציעה פתרונות המותאמים לצרכי העסק, כגון סליקה ממסוף, מהמחשב, מהנייד, מאתר האינטרנט, אפליקציה להחתמה על הוראות קבע מהנייד, וכן הלאה. בתוך כך יש לוודא כי החברה מבצעת את כל סוגי העסקאות הנדרשות, החל בעסקאות רגילות, דרך תשלומים, קרדיט, הוראות קבע ועסקאות זכות.

בנוסף, כדאי לבחון את סל הפתרונות שמציעה חברת הסליקה, כגון ממשקים אל תוכנות הנהלת חשבונות ואחרות (ERP, CRM), תכנון והדפסת טפסים, אישור הוראות קבע בבנקים, הפקת דוחות וקבצים, הפקת קבלות וחשבוניות, משלוח חשבוניות במייל, וכמובן ביצוע הגבייה בשב"א ומס"ב. מעבר לכך, כדאי לחשוב גם על הצרכים העתידיים שיהיו לעסק בתחום החיובים, למשל אם בעל חנות פיזית שוקל לפתוח בעתיד אתר מסחרי אונליין, ולוודא שהחברה תוכל לספק את המענה במידת הצורך.

 

טיב השירות שמספקת החברה

היכולת לחייב את הלקוחות בשוטף בצורה חלקה ונוחה, היא אבן יסוד להתנהלות העסק. לכן חשוב מאוד לבחון את טיב הליווי שמעניקה חברת הסליקה. כלומר, האם אתם עוד לקוח מבין אלפים רבים, שבעת בעיה או תקלה צריכים להמתין על הקו ואף אחד לא מכיר אותם, או שיש מישהו אצל ספק השירות שמכיר אתכם היטב. 

כדאי לשים את הדגש על החברה שחרטה על דגלה את היחס האישי, ובה כל לקוח מלווה על ידי נציג שירות קבוע שאחראי על מענה זמין ומקצועי ועל התפעול השוטף. בחברות כאלו, כבר בתחילת הדרך הנציג מלווה אתכם ומספק הדרכה יעילה ואישית לתיאום נהלי עבודה מסודרים וקבועים, ולאחר מכן יהיה זמין לטפל בכל סוגיה שמתעוררת. זאת בניגוד לחברות סליקה שבהן נציגים שונים מעבירים אתכם מהאחד לשני בטלפון, או גרוע מכך – השירות ניתן רק במייל. 

בתוך כך, כדאי לתת עדיפות לחברה שיודעת לתת פתרונות ייחודיים ומותאמים אישית לצרכי העסק, כאשר הנציג שמלווה אתכם מסייע להבין ולבחור מבין האפשרויות את הטובות ביותר.

 

אישורים נדרשים ותקנים מחמירים

חברות המספקות שירותי סליקה חייבות לעמוד בתקני אבטחת מידע מחמירים ביותר, והסיבות ברורות. יחד עם זאת, עדיין חשוב לוודא כי החברה עומדת בתקני PCI-DSS ו- EMV, שהינה מפיץ מורשה של שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), וכן מפעילה מורשית של מס"ב (מרכז סליקה בנקאי).

 

מהן העמלות שהחברה גובה

מובן שהעמלות הנגבות על ידי חברת הסליקה הן מרכיב חשוב בהשוואה ובבחירה. ראשית, אם וידאתם שהחברה היא מפיצה מורשית של שב"א (קיימת רשימת מפיצים מורשים באתר של שב"א), תוכלו להיות בטוחים שאין זו חברה מתווכת שמוסיפה עמלות תיווך. שנית, עליכם להבין היטב מהו גובה העמלות של החברה, מהו המחיר החודשי, ולכמה זמן מחירים אלו מוצעים. השאיפה היא כמובן להגיע לעלות המשתלמת ביותר בהתאם להתנהלות החיובים בעסק, עם ביטחון שהמחיר יישאר נוח והוגן לתקופה ממושכת ככל האפשר.

 

המלצות, ותק ומוניטין של החברה

יותר מאשר בתחומים אחרים, בענף הסליקה יש משמעות רבה לוותק ולמוניטין של החברה. בתור התחלה, אפשר לדבר עם קולגות ומכרים המשתמשים בשירותי סליקה ולשאול אותם עם איזו חברה הם עובדים והאם הם ממליצים עליה. במידה ויש חוות דעת חיובית מאדם שאתם סומכים על דעתו, יכול זה להיות צעד בכיוון הנכון. יחד עם זאת, נסו להבין מדוע ממליצים לכם על החברה המסוימת: האם בגלל העלויות הנוחות, השירות המהיר והיעיל, הפתרונות המותאמים לצרכי העסק, וכן הלאה. נסו ללמוד מהתשובות האם החברה הזו יכולה להתאים גם עבור העסק שלכם.

יש לציין כי וותק משמעותי של חברה בתחום הדינאמי והתחרותי של הסליקה, מעיד על יכולת לספק מענה מצוין ללקוחות ועל שביעות רצונם הגבוהה. מוניטין מצוין נקנה דרך הצבת הלקוח בראש סדר העדיפויות, בבקרת איכות קפדנית, בשימוש במערכות מתקדמות ואמינות, בעמידה בלוחות הזמנים, ועוד. לכן כדאי לבחון את ניסיונה של החברה ואת היקף וטיב לקוחותיה. למשל, האם היא מספקת שירות לעסקים קטנים עד גדולים, האם נמנים על לקוחותיה ארגונים ועמותות, מוסדות חינוך, עצמאיים, חברות מתחומי המשק השונים (תקשורת והאינטרנט, רשתות שיווק, שירותי רפואה, מוקד, נדל"ן, אחזקה, אלקטרוניקה, הייטק) וכן הלאה.

 

פנו אל חברה מובילה וותיקה בענף הסליקה

חברת שקד מובילה את תחום הסליקה בישראל כבר למעלה מארבעים שנה, ומשרתת במסירות ובמקצועיות למעלה מ- 1,600 לקוחות מכל המגזרים במשק ומכל היקפי הפעילות. לפרטים נוספים על שירותי חברתנו, הנכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 03-6877444 או בווטסאפ 050-2830050.